onsdag 30 december 2015

12 X koti, äntligen min

Som jag letat! i över ett år har jag hållit ögonen på en speciell bok via Adlibris men hela tiden visas att boken är slut för tillfället. Jag har skickat mail till både författaren och förläggaren men båda har berättat att boken faktiskt är slut och ingen ny utgåva har planerats.

Min man är av den åsikten att jag kan låna boken på biblioteket, och visst kan jag det. Många gånger! Men det är inte det samma som att ha en egen... Boken heter "12 X koti" och är en inredningsbok/inspirationsbok med underbara bilder från 12 olika finländska hem.

Förra veckan höll jag på att ramla av stolen då jag för sjuttioelfte gången sökte runt på olika bokaffärer på nätet, den fanns på Kirjatori! Och priset var bara en bråkdel av vad den kostade i tiden då den gavs ut år 2013 (ca 35 euro kostade den då, har jag för mig). Egentligen trodde jag inte att jag faktiskt skulle få hem boken innan jag i måndags fick meddelande om att boken postats. Idag hämtade jag den från posten, 2 minuter innan stängningsdags. Vad glad jag är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar